you can hate but never break me

halloj! 

Idag var det skola som vanligt och jag har aldrig garvat så mycket som jag gjort idag. Jag och eve stod och grät av skratt! så sjuk humor haha 
Dagen gick rätt snabbt och jag kände mig lättad då jag visste att vi inte hade några läxor tills imorgon. SÅ, det har varit en skön eftermiddag och kväll. 
Jag tittade nyss på " sanning&konsekvens" på tv, lite som outsider typ. Det handlade om jehovas vittnen. Det var hemskt. Jag har aldrig riktigt vetat vad de gör och vad det står för helt, för det har inte framkommit så tydligt eftersom de inte vill framstå i media. Nu fick jag en bild av dem som jag inte trodde jag skulle ha. Om man som person bestämt sig för att gå ut ur församlingen, så får man inte ha kontakt med sin familj eller församlingen längre utan då är man tvungen att gå med igen för att man ska få ha kontakt. Det ska bli som ett lockbete för en att vilja gå med igen. Som en morot framför en åsna typ. Det handlade även om en familj som hade en dotter som bestämt sig för att lämna församlingen pga att hon tyckte att det var obehagligt. Hennes pappa slog även henne och hennes familj. Hon fick inte längre ha kontakt med dem. Familjen sa att det va synd, för nu skulle de vara tvungna att leva i paradiset utan henne. Jehovas vittnen hade pratat med henne och varit väldigt arga. De anklagade henne för att ha utsatt församlingen för ett dåligt rykte i media. De sa också att det hade varit BÄTTRE att hon hade AVLIDIT istället för att gå ut ur församlingen. De sa att de kunde sparat tid istället för att sitta  och prata om det med henne. Hon valde att gå ut och hon förstod att de liv hon levt inte varit okej. Hon har ingen kontakt med sin familj. Hon tycker att de är värt det mot henne själv men saknar sin familj nåt så grymt. Och det förstår jag. Jag skulle kunna fortsätta for ever för jag tycker de är så sjukt. Barnaga förbjöds för bara några år sedan där. Programmet ringde även till ordförandet i jehovas vittnen och frågade honom lite om varför man fryser ut de som bestämt sig för att inte vara med. Han ville inte säga så mycket, han lät arg men sa att man var tvungen att gå efter bibelns principer och att de som inte är med vet varför det är utfrysta osvosv. HEMSKT! Hur kan man som förälder inte kunna ha kontakt med sitt barn, även fast den valt att gå en annan väg som dem? Hur kan man tycka att de är okej med barnaga i hemmen? och varför älskar man inte människorna omkring sig istället för att frysa ut dem?
Många frågor som snurrar runt i mitt huvet efter detta program! hehe

Annars har jag haft en mysig kväll! 


Det vart hamburgare och cola till middag! det är ju lill-lördag idag, hoho 


Färgat och klippt, check!!





ha det bra! puss

Kommentarer
Postat av: jeanett

shit vilken ful header du har...! du borde verkligen byta den, till typ.. någon med små skor på?



HAHA

2011-10-15 @ 13:00:31
URL: http://jeanettmyhre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback